Vinyasa Flow Yoga

Vinyasa Flow is een dynamische vorm van yoga en momenteel de meest voorkomende yogastijl. Deze les is gebaseerd op Ashtanga.

Vinyasa betekent ´verbinding van beweging en ademhaling´. Nadat het lichaam is opgewarmd met een aantal zonnegroeten volgt er een serie van asana´s (houdingen). Deze zijn zowel staand als zittend. De houdingen worden in een serie uitgevoerd en aan elkaar verbonden door adem en beweging, zodat er een ´flow´ ontstaat. Elementen uit de zonnegroet zijn een steeds terugkerend onderdeel en worden gebruikt als verbinding tussen de houdingen, vinyasas. Na de asana’s doen we een liggende eindontspanning om te leren je lichaam helemaal los te laten, volledig te ontspannen. Zo kunnen de oefeningen goed opgenomen worden in je lichaam.

Mocht deze vorm iets te actief voor je zijn, dan hebben we ook nog de Easy Flow Yoga. In deze les worden de Vinyasa’s weggelaten en ga je iets rustiger door de verschillende houdingen.

Wil je graag eens de meest intensieve vorm van Yoga ervaren, kom dan een keer naar onze Ashtanga Yoga Workshops (zie Workshops).

Wil jij je practice verdiepen, meer uitleg over de houdingen en de ademhalingstechniek, kom dan naar onze techniek lessen (zie Workshops – Ashtanga Yoga) .

 

Kom met je zoon/dochter naar de les op woensdagavond 18:30-19:30! We hebben dan nl. Yoga Teens (10-16j). Deze les loopt gelijktijdig met de Vinyasa Flow voor volwassenen. Alle info op de website Teens – Yoga.

Doel

De bewegingen tussen elke houding zijn net zo belangrijk als de houdingen zelf. De bedoeling is om de concentratie en het lichaamsbewustzijn tijdens de hele oefening te verdiepen. In plaats van te focussen op ‘in de houding te komen’ en dan te ademen, is het doel van Vinyasa Yoga om de diepe ademhaling en het lichaamsbewustzijn consistent te houden tijdens alle bewegingen tijdens de beoefening.

Doelgroep

Voor wie graag een actieve vorm van yoga wil beoefenen. Deze les is geschikt voor jong en oud, voor zowel beginners als gevorderden.

Voordelen

  • Vinyasa flow heeft verschillende voordelen voor je lichaam en geest.
  • Je flexibiliteit neemt toe.
  • Je reinigt je lichaam.
  • Je ontwikkeld spierkracht.
  • Je verbetert je ademhaling.
  • Een perfecte aanvulling op je andere trainingen.

Lesduur

Lesinhoud

20’ Meditatie + zonnegroeten
45’ Staande + zittende houdingen
10’ Eindontspanning

Woensdag 18:30-19:30

Zondag 10:30-11:45