Step Aerobics

Step Aerobics is een cardio work-out. Je traint je uithoudingsvermogen en je onderlichaam (benen, heupen en billen). De training gebeurt in groep en op opzwepende muziek. We maken een choreo van 3-6 blokken (1 blok = 32 tellen) die om de 2-3 weken zal veranderen. Iedere les wordt de choreo terug opgebouwd, dus een les missen is geen probleem. Ritme- en coördinatiegevoel zijn een plus.
.

Level 1 – Level 2 –  Level 3

We willen dat onze lessen toegankelijk zijn voor alle niveaus: beginners (level 1), semi-gevordenden (level 2) en gevorderden (level 3).
  • Level 1: Ben jij nog niet bekend met Step Aerobics en zou je graag eens willen proberen, dan kan je terecht bij Level 1 (choreo 3 blokken).
  • Level 2: Ben jij al even bezig met Step Aerobics en wordt Level 2 te gemakkelijk voor je, dan kan je terecht bij Level 2 (choreo 4-5 blokken).
  • Level 3: Ben je al een hele tijd bezig met Step Aerobics en wil je ‘crazy choreo’s’ doen, dan kan je terecht bij Level 3 (choreo 6 blokken).

 

Kom met je zoon/dochter naar de les op woensdagavond 19:30-20:30! We hebben dan nl. Step Dance Teens (10-16j). Deze les loopt gelijktijdig met de Step Aerobics voor volwassenen. Alle info op de website Teens – Step Dance.

Doel

Je verhoogt je uithoudingsvermogen, flexibiliteit, coördinatie en balans. Bij steppen stijgt je hartslag, waardoor je hart en longen aan het werk moeten. Hierdoor worden deze organen uitgedaagd en zullen op termijn sterker worden. Je verstevigt je lichaam en krijgt strakkere billen en benen.

Doelgroep

Voor wie wil afvallen, zijn spieren wil versterken, zich fitter en energieker wil voelen.

Voor wie zijn lichaam wil verstevigen om er strakker en slanker uit te zien (Tone and Shape).

Voor alle niveaus, jong en oud.

Voordelen

  • Je swingt op en rond de step op heerlijke muziek terwijl calorieën verbrandt.
  • Choreo´s worden opgebouwd, je kan altijd bij de basis blijven (steppen op eigen niveau).
  • Steppen is goed voor hart en longen. Deze cardio workout heeft een positief effect op hoge bloeddruk en kan de zuurstofopname verhogen bij mensen met een chronische hartaandoening.
  • Steppen is goed voor je spieren. Doordat je bij steppen tegen de zwaartekracht in werkt train je je spieren, vooral het onderlichaam. En je spant je core aan om in balans te blijven.
  • Steppen verbetert je balans en coördinatie.
  • Je sport met een hele groep, waardoor er sociale interactie is.
  • Cardiotraining verbetert je humeur, kan angst en depressie tegengaan, vermindert stress en geeft je metabolisme een boost (=vetverbranding).
  • Door de energieke muziek en dansachtige bewegingen is het een echt feestje, de tijd vliegt!

Lesduur

Lesinhoud

10’ Warming-up
45’ Cardio (choreo)
5’ Cooldown + stretch

Maandag 20:00 – 21:00 LEVEL 3

Woensdag 19:30 – 20:30 LEVEL 1

Donderdag 19:15 – 20:15 LEVEL 2